רעיונות יצירתיים לפריצה שיווקית

לרוב בכדי לייצר פריצה או שינוי צריך לעשות משהו שעד כה לא ניסינו ולשם כך צריך להסתכל על הדברים מזווית קצת אחרת.

כבעלי עסק או חברה, כולנו מתוסכלים ממצב של חוסר חדשנות בעסק. הרבה פעמים אנו נקלעים למצבים שקשה לנו לחשוב על דרכים שיווקיות מקוריות שיזניקו את העסק שלנו, ויגרמו לו לבלוט על פני המתחרים. עם זאת, לפעמים דווקא הרעיונות שנולדו מתוך חשיבה יצירתית ומתן תשומת לב לפתרונות מזווית אחרת, הם אלו שיכולים להוביל את העסק שלכם להצלחה גדולה.
אז קדימה, קבלו 7 רעיונות יצירתיים שתוכלו להיעזר בהם למינוף העסק.

1. אתרו קהלים נוספים שעשויים להתעניין במוצרים שלכם

נסו למצוא קהלים רלוונטיים נוספים למוצר שלכם בנוסף לאלו שאתם פונים אליהם כיום.
איך תעשו זאת? נסו להתחקות אחר המתחרים, באפשרותכם ללמוד לאיזה קהלים הם פונים דרך האתר שלהם או מהפרסומים שלהם, לשם כך ניתן להשתמש באחד מהכלים המתחקים אחר מילות החיפוש שהמתחרים שלכם עושים בהם שימוש.
עוד טיפ קטן מאיתנו: מומלץ לפנות למתחרים כלקוחות סמויים ולברר למי הם מכוונים את המוצר שלהם.

2. נסו לפנות לקהל שלכם בדרכים יצירתיות

יצירתי זה הכי אחי (:
לאחר שתאפיינו במדויק את קהל היעד הרלוונטי למוצר שלכם על פי מאפיינים דמוגרפיים והתנהגותיים, חשבו מה מעניין אותו, אילו מוצרים הוא אוהב לצרוך והיכן הוא נוהג להסתובב.
כעת, השתמשו בכוח העל של חשיבה מחוץ לקופסא (אתם בעלי עסקים, זה קטן עליכם),
כדי לבדוק כיצד ניתן לפנות אל הקהל באותם מקומות בהם הוא נמצא.
להלן כמה אפשרויות מעניינות:

  • שיתופי פעולה
  • מוצרים משלימים
  • דיוור בניוזלטר

באופן הזה תהיו אקטיביים ותוכלו לתפוס את תשומת הלב של קהל היעד בצורה יזומה ולייצר יתרון על פני המתחרים.

3. נסו להשאיר חותם על הלקוח שלכם

השתדלו לייצר מכל מפגש עם הלקוח שלכם חווית שירות יוצאת דופן – קחו בחשבון שנקודת המגע עם הלקוח במיוחד בעידן הווירטואלי של ימינו היא לרוב נדירה, ולכן כשכבר מתאפשר קשר כזה, גם אם נעשה על רקע פחות חיובי, כגון בעת תלונה של הלקוח,
זה עדיין זמן מצוין לייצר רושם חיובי אצל הלקוח.

4. עטפו את המוצר שלכם בחבילה משתלמת, וכך תגדילו את הצעת הערך

תמחור מוצרים או שירותים הוא תורה שלמה, אך מה שחשוב להדגיש הוא, שגם אם המוצר/שרות שלכם פשוט וסטנדרטי, תוכלו לנסות לעטוף אותו עם תועלות נוספות, וכך המוצר שלכם יימכר כחבילה הכוללת ערכים נוספים ללקוח. זו הדרך האידיאלית לייצר יתרון בעיני הלקוחות ולגרום למוצר שלכם לבלוט בין שלל המתחרים.

5. אספו מתעניינים ולקוחות פוטנציאליים בדרכים יצירתיות

רשימת המתעניינים במוצר שלכם  (גם אם עדיין לא הפכו ללקוחות) הינה אחת מהנכסים בעלי הפוטנציאל הכי משמעותי לעסק שלכם.
אני ממליץ להשקיע מחשבה כיצד ניתן לאסוף פרטי התקשרות של מתעניינים, חפשו הצעה בעלת ערך, שתוכלו להציע בתמורה להשארת הפרטים. בתחום הזה, אין נכון או לא נכון, יש רק ניסוי וטעיה נסו לגוון בהצעה שלכם עד שתגיעו למסקנה מה עובד הכי טוב.

6. היעזרו בחוות דעת חיוביות של לקוחות לשכנוע

אחד האלמנטים בעלי ההשפעה הגדולה ביותר על הלקוחות הפוטנציאליים, הוא לא מחיר זול ומשתלם במיוחד, אלא חוות דעת והמלצות של לקוחות שכבר קנו, בתנאי שניתן להתרשם כי ההמלצה הינה של לקוח אמיתי.
השקיעו מחשבה ומאמץ באיסוף של חוות דעת מלקוחותיכם (חיוביות כמובן…). רצוי לייצר מנגנון איסוף המלצות שעובד באופן שוטף ואוטומטי.

7. זה הזמן להפוך לסטוקרים- עקבו אחר המתחרים

מומלץ להיות במעקב שוטף אחר המתחרים, על מנת לבחון אם יש שינוי במסרים, מחירים, הצעת הערך של המוצרים שלהם וכד'. עסקים רבים חווים שינויים במכירות כתוצאה משינוי שנעשה על ידי המתחרים, לכן חשוב להיות בבקרה שוטפת כדי שתוכלו להגיב במהירות ובהתאם לשינוי שהתבצעו. השתדלו לייצר מנגנון שמתנהל באופן שוטף ורציף.

כך או כך, חשוב לייצר את התמהיל השיווקי הנכון בהתאם לאסטרטגיה הנוכחית, קהל היעד, מטרותיו והתקציב שיועד לפעילות זו.

לסיכום,
יש שפע של דרכים יצירתיות, בעזרתן תוכלו למשוך לעסק שפע של מתעניינים פוטנציאליים.

הטיפים דלעיל נועדו לסייע לכם לעורר את היכולת לחשוב בצורה יצירתית מחוץ לקופסא ולהניע אתכם לפעול בצורה יעילה.
יש לכם שאלות/תובנות נוספות? אני כאן כדי לשמוע, לייעץ ולסייע לכם להתייעל.

אהבתם? שתפו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

עופר שטגמן

עופר שטגמן הוא יועץ עסקי, אסטרטג ויזם, מלווה עסקים משלב הייסוד ועד לביסוסם MBA במנהל עסקים, BSc בהנדסת תעו"נ.

שאלה? כתבו לי!